11 Ocak 2011 Salı

roma'da ilk 2 gün...

12:30

3 gün oldu roma'ya geleli... ispanya'dan sonra italya gerek düzeni gerekse genel havası nedeniyle pek sarmadı. madrid ve barselona'nın cıvıl cıvıl halini özlüyorum ne yalan söyliyeyim.

burada ilk iki günüm tam turist modundaydı. colosseo, forum, ispanyol merdivenleri, trevi çeşmesi, campo di fiori gibi bir çok turistik yer elimde fotograf makinesi turladım gene.

colosseo oldukça büyüleyici bir yer, hele de spartacus'ü seyrediyorken :) binlerce insanın orada toplandığını, çığlıkları, dökülen kanı düşünmek insanın tüylerini diken diken ediyor. asıl halinden geriye pek bir şey kalmamış tabi, arena olarak kullanılması yasaklandıktan sonra tüm değerli parçalarını söküp saraylarda vs kullanmışlar. hatta taşlarını bile. tarih de geri dönüşümlüymüş meğer :)

ispanyol merdivenleri ise biraz şişirilmiş geldi bana, montmatre'ın merdivenlerini çıkmışken burası hiç de göz korkutmuyor. ama trevi çeşmesi harikaydı... kenarında oturup suyun sesini dinlemek gerçekten tam bir terapi. tabii adet yerini buldu ve para atıldı havuzuna. gerçi iki rivayet var bununla ilgili, biri roma'ya tekrar gelmenin sözü, diğeri de hepimizin bildiği gibi aşkı bulmak. ben yüzsüzlük yapıp daha da fazlasını istedim. yerse artık :P

yemek olayı burada da oldukça başarılı tabii... pizza, panini ve penne denendi bile :) favorim panini... fotografına facebook'ta gelen yorumlara da bakılırsa bir çok kişinin listesinde ilk sıralarda zaten. ve tabii kahve! dönüşte starbucks beni kesmez artık sanırım :)

İki günüm daha var roma'da ve biraz da turist modundan çıkıp, fotograf makinesi sırtlanmadan sokaklarda kaybolmaya karar verdim. Trastevere ve Yahudi mahallesi bunun için ideal gözüküyor. Hem biraz daha yemek ve kahvenin ne sakıncası olur ki, değil mi?

yorumlar pek yakında burada :)
a

1 yorum:

  1. Takipteyim demistim :)
    Don de bir de ilk agizdan dinleyelim maceralarini, yazmayan detaylarda olsa gerek, degil mi :))

    YanıtlaSil